Bulan kelima si bayi

Bulan kelima si bayi

Setakat ni, mungkin hanya ibu-ibu je yang asyik menunjukkan kasih sayang kepada bayi kan? Ha, bulan ni kemungkinan besar ibu-ibu akan mendapat kasih sayang kembali. Hehe. Si manja mungkin akan menghulurkan tangan minta didukung dan mungkin akan memeluk ibu-ibu. Apa...

read more
Bulan keempat si bayi

Bulan keempat si bayi

Dalam bulan keempat, perkembangan bayi akan semakin cepat. Selain deria yang sudah bertambah lebih baik, mereka juga akan memulakan peringkat-peringkat awal perkembangan pertuturan dan ada jugak yang mungkin dah nak tumbuh gigi. Jom kita tengok! 1. Sentuhan Si manja...

read more
Bulan ketiga si bayi

Bulan ketiga si bayi

Di antara bulan kedua hingga ketiga, si manja akan menyedari “kewujudan” tangan mereka. Mereka mungkin akan betul-betul memerhatikan tangan mereka dengan penuh hairan dan mungkin jugak akan mula membawa tangan ke mulut. Jom baca mengenai perkembangan-perkembangan...

read more
Bulan kedua si bayi

Bulan kedua si bayi

Saat-saat yang dinantikan mungkin dah tiba untuk ibu-ibu semua. Dalam bulan kedua ni, si manja akhirnya akan mengukir senyuman! Tentu seronok sangat bila melihat senyumannya buat kali pertama kan? Rasa macam waktu tidur kita yang “terkorban” tu jadi berbaloi sangat....

read more
Bulan pertama si bayi

Bulan pertama si bayi

Dalam bulan pertama ni, bayi akan melalui pelbagai fasa perkembangan yang bukan sahaja melibatkan rupa dan tumbesaran fizikal, tetapi deria dan kemahiran motor. Malah, ibu-ibu tahu tak yang perkembangan bahasa mereka pun turut bermula dari bulan pertama ni? Jom tengok...

read more